reklama

Rady pre stopárov-cestovateľov (2)

V predchádzajúcom texte som začala takpovediac "zostra" a to návodom-nenávodom, ako sa správať, pokiaľ má šofér v aute zbraň. Teraz si preto nadhodíme omnoho jednoduchší problém, ktorý však môže trápiť viacerých ľudí (predovšetkým ženy) pred tým, ako sa na cesty vydajú. Čo s hygienou?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Na svoju prvú veľkú cestu som sa vydala roku pána 2009. Cieľ bol jasný: ideme sa kúpať do Atlantiku! Vyrážali sme z Brna. Zahoďme však všetky romantické predstavy o cestovaní a prašných cestách a pozrime sa na fakty. Z Brna do Brestu (kde som mala kamaráta, ktorého sme chceli navštíviť) to je 1817 km, vďaka rôznorodým šoférom sa cesta predĺžila na 2000 km (šli sme cez Mulhouse a podobne). 2000 km s batohom na chrbte, s pražiacim slnkom nad hlavou a spacákom na prespatie. A vidinou, že cez jeden deň sa priemerne dá stopom uraziť 600 km. Samozrejme, že je možné i viac, môj osobný rekord je trasa Paríž-Bratislava (cca 1350 km) za 20 hodín, ale čo má stopár-cestovateľ z prevážania sa a nenavštevovania a nefotenia a neužívania si slobody poskakovania pri ceste a neváľania sa na špinavej tráve jediac staré bagety? Nič.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže si to zhrňme. Pred sebou máme niekoľko dní, veľa slnka, asfalt a prespávanie v stane, zabudnutí civilizáciou. Krásna vidina. Naberať vodu do fliaš na každom odpočívadle a poctivo si umývať zuby je samozrejmosťou. Čo však s vlasmi a spoteným telom? (nám by to toľko nevadilo, ale uvedomenie si toho, že predsa len lezieme do auta niekomu, kto nám robí láskavosť... čo mu tam budeme do slova a do písmena obsmŕdať?)

Dnes už, ako aktívny člen CouchSurfing.org, cestujem so zástavkami vo väčších mestách, kde prespávam u iných couchsurferov. Robím si väčšie výlety, prehliadky, zábavu, spoznávam ľudí. Dostať sa k sprche nie je veľkým problémom. Čo však počas výletu, ako bol ten francúzsky?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako isto viete, na niektorých väčších odpočívadlách majú i sprchy. Čo je však nepríjemnejším zistením, tieto sprchy sú len pre kamionistov. Mne to bolo jedno. Napochodovala som k slečne pri pokladni a sebavedomou francúzštinou som sa jej opýtala, kde nájdem sprchy pre ženy. 
"Ale tu sú sprchy len pre kamionistov!"
"A keď som žena kamionistka?"
Slečna vzdychla, vypýtala si dve eurá a občiansky preukaz ako zálohu a pustila ma tam.
A aj potom mi bolo jedno, že tam boli samí muži. Pretože tam hlavne bola voda a všetok prach a pot šiel z mňa konečne dolu.

Jednoducho platí to čo vždy. Pýtajte sa, nebojte sa niečo málo si vymyslieť (pokiaľ tým nikomu neublížite a nikoho nepoškodíte, tak na tom predsa nie je nič zlé) a choďte si za svojím. Keď sa do sprchy potrebujete dostať, tak cesta byť musí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšou z možných alternatív, ktorú som využila, sú plážové sprchy. Možno sa na vás nemeckí dôchodcovia budú trochu divne pozerať, keď si v plážovej sprche začnete umývať vlasy a holiť nohy, ale komu záleží na tom, čo si o vás myslí človek, ktorého vidíte prvý a posledný krát v živote?

Sama som si na to leto vybrala status cestovateľa, ktorý na dva týždne zabúda na všetko v spoločnosti. Stratila som mobil, nebrala som si mp3 prehrávač, mojím najväčším spojením so spoločnosťou bol Jean Paul Sartre, ktorého som čítala rozvalená na obrubníku (a myslím, že som až raz napísala status na FB, že žijem). Tak prečo by som sa mala ročuľovať pravidlami ohľadom toho, že hentie sprchy sú len pre kamionistov a v plážovej sprche na verejnosti sa nohy holiť nepatrí?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže sa jednoducho vyzbrojte veľkou fľašou, ktorú pravidelne budete dopĺňať vodou, aby ste si mohli umyť zuby aj na miestach, kde voda nebude prístupná, ďalej nezabudnite na dávku drzosti a predovšetkým hoďte za hlavu konvencie. Inak to nebude len pot, ktorým budete smrdieť :)

Romana Dériková

Romana Dériková

Bloger 
  • Počet článkov:  68
  •  | 
  • Páči sa:  0x

moja mama hovorí, že sa lesknem ako koňovi gule.sedlák v meste. študent. barista. čašníčka. učiteľka angličtiny v nízkoprahu armády spásy. dobrovoľník v sociálnych službách. nehorázne sarkastický trúd. náhodný cestovateľ, stopovateľ. a sem tam o tom všetkom rada niečo zdelím. Zoznam autorových rubrík:  rmn the cestovateľIsn´t this ironic?Romanka kuchtíStretla som...Zápisky z frontovCítimLondonThis is musicNezaradenéPoézia

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu